Sunday 2 September 2012

Tanggungjawab

Assalamualaikum semua yang bergelar islam. Hari nie aku nak beri la pendapat aku sebagai blogger nie. Masa aku jadi abang dlam keluarga aku sampai skunk nie, aku cebok berak adik aku,aku jaga adik aku,aku pkai pampers adik aku sampai la dia dah boleh kencing sendiri,berak sendiri,makan sendiri. satu benda je yang aku takot kalau dia dah meningkat remaja, dia terikot2 dengan kawan2 dia. sebab tu aku selalu berdoa dlam sembayang aku supaya keluarga aku dijauhkan dari maksiat. tapi doa aku lmbat smpai kot,bukan tak sampai tapi mesti diri aku ada buat silap sebab tu lmbat makbul sikit,maklum la kita bukan nabi yg sentiasa dimakbul kan, adik aku pun dah buat perangai macam aku dulu,tapi aku cepat sedar yg aku nie silap gak,mesti dia ikot perangai aku nie, kalau aku boleh reverse kan masa nie =,=''

Tapi benda dah jadi kan, aku boleh nasihat je, dia dah besar. dia je boleh tolong diri dia. walaupun aku bukan abang yg sempurna sangat. tapi aku sayang kan keluarga aku. aku baru jaga adik2 aku, ayah aku lagi la besar pengorbanan dia. nak jaga aku lagi kasi aku makan beri aku pakaian. semua yg aku nak semua dia bagi. ini kira latihan kecil yg aku baru buat nie. takot betul bila dah ada tanggungjawab nie. aku pun ayah kedua dlam keluarga. ak lari dari tanggungjawab. harap2 aku diberikan kekuatan dlam menempuh dugaan allah di dunia nie.

thanx Supporter :)



No comments:

Post a Comment